2017. május 13., szombat

"Békebeli" kifli




Hiába a rengeteg pékség, szerintem iszonyú nehéz igazán finom kiflit-zsömlét-kenyeret kapni.  Ahol mégis, az általában nem a hozzánk közel eső bolt, vagy ha jövet-menet útba is esik, nem minden napszakban kapható náluk a kedvelt kenyérféle. Legjobb tehát, ha az ember lánya maga süti, nyilván. De azért ez nem mindig könnyű, hiszen kifli sütni - főleg a formázás miatt - elég időigényes. Szóval hazudnék, ha azt mondanám, hogy én aztán hipp-hopp minden nap vagy hetente többször házi kiflit rakok az asztalra. De az alábbi recept kicsit gyakoribb sütésre csábít, mert egyrészt nagyon finom kifli a végeredmény (már-már a vajjal készülő, sütés előtt vízfürdőző tökéletes kiflihez közelít), másrészt nagyon jó állagú a tészta, elég könnyű formázni. Biztosan a gyakorlat is teszi, de legutóbb már pikk-pakk ment a 8 db kifli megformázása, legfeljebb ha 10-15 percet töltöttem vele. És a kisfiam is imádja...

Hozzávalók:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 nagy evőkanál (50 g) tejföl
  • 2 dl tej
  • 1 dl víz
  • 2 dkg  élesztő
  • 2 teáskanál só
 A fentiekből a kenyérsütő gép dagasztó programján tésztát dagasztunk és a duplájára kelesztjük. Kicsit átgyúrjuk, majd 8 gombocót formázunk belőle. 

10 percet pihentetjük. Ezt ne spóroljuk meg, mert sokkal könnyebben formázható a tészta. A gombocókat egyesével kb. 40 x 15 cm-es ovális formára nyújtjuk, szép vékonyra. Próbáljunk nem alálisztezni, nekem most egyáltalán nem is igényelte a tészta. Ha lisztezünk, iszonyú nehéz vékonyra nyújtani...

Feltekerjük és megformázzuk a kifliket. Még tekerés közben is igyekezzünk kicsit nyújtani rajta.

Sütőpapíros tepsin további 30 percig kelesztjük. 

Közben a sütőt 220 fokra előmelegítjük. A kiflit nagyon alaposan lespricceljük vízzel. Nekem megint tönkrement a virágspriccelőm (mintha valaki fürdés közben "játszok vele" magyarázattal kivégezte volna...), így gondosan ecsettel vizeztem, ügyelve, hogy mindenhova jusson. 15 percig sütöttem, majd 200 fokos hőlégkeverésre váltva további 4 percet sütöttem. Rácsra tesszük hűlni. Frissen jó ropogós, másnapra puha lesz, de akkor is finom.  


Az eredeti recept itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése