2014. június 23., hétfő

Hamburger

Mi tagadás, én imádom a hamburgert. Ki nem állhatom, mikor leszólják ezt az ételt, ugyan mi lenne rossz a finom zsemlében húspogácsával, salátával, esetleg pikáns szósszal? Nyilván nem ennék ilyet minden nap, sőt, minden héten sem, és hát nem hiszem, hogy a gyorséttermi vagy utcai büfés változat lenne a csúcs a kategóriában, de egy házi hamburger, amiben minden sk. készül, nálunk előkelő helyet foglal el a kedvenc ételek toplistáján. És hát sajnos azzal sem kecsegtetek senkit, hogy a lenti recept alapján gyorskaját fog összedobni, mert bizony a zsemle és a húspogácsa elkészítése kimondottan időigényes. Munka viszont nincs vele nagyon sok, és garantáltan megnyaljuk a tíz ujjunkat utána...


A zsemle Limara receptje alapján készül, csak néhány dologgal egészíteném ki. Én a liszt felét lecserélten tk. tönkölylisztre, ezért kb. 2 evőkanál vízzel megtoldottam a folyadékot, és fél dkg-mal több élesztőt használtam. Mindenképpen várjuk meg, míg a zsemlék a duplájukra kelnek, mielőtt a sütőbe rakjuk, én már voltam türelmetlen, és hát ez tömör, aprócska zsemléket eredményezett...



A húspogácsára biztos sokaknak van jól bevált receptje. Én ezúttal ezt a receptet használtam, de még keresem az igazit... A pogácsákat én sütőzacskóban a sütőben sütöttem ki, fasírtot is mindig így sütök. Ezzel kapcsolatban egy fontos tanácsom van, nagyon nagy pogácsákat csináljunk, jó tenyérnyieket, mert rettentően összesül.

Amitől nálunk nagy kedvenccé lépett elő, az a szósz. Ettől igazi amerikai feelingje lesz a hamburgerünknek. Ha jól emlékszem, Fűszeres Esztertől származik a recept.

Hozzávalók:

  • 1 csésze (cup) majonéz
  • 1/3 csésze ketchup
  • 1/3 csésze aprított hagyma
  • 1/3 rész aprított csemegeuborka
  • kb. 2 teáskanál méz
  • kb. 2 teáskanál fehérbor ecet
  • só, bors

Ezeket jól elkeverjük.

Már csak az összeállítás van hátra, ami nem tréfadolog! A férjem vacsorára is ezt akart enni, én azonban pici fiúnkat altattam éppen, ezért mondtam neki, hogy rakja össze magának, én úgysem akarok már enni. Odáig jutott, hogy elvágta a zsemlét, aztán tanácstalanul azt mondta, inkább megvárlak... És hát tényleg, ez szakértelmet igényel, különben elázik a zsemle, ami rémes! Tehát: elvágjuk a zsemlét, rakunk az aljára jégsalátalevelet, erre jöhet a szósz (hogy ne ázzon el a zsemle), erre a húspogácsa, egy-két vékony szelet paradicsom, megint szósz, majd egy szelet sajt (hogy ne ázzon el a zsemle), aztán jöhet a zsemle teteje, és kész! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése