2014. június 7., szombat

Baconos aszalt szilvás csirkemáj

Ez az étel tipikusan a "ronda, de finom" kategóriába tartozik. Szerintem a májas ételeket nem egyszerű ínycsiklandozóan tálalni, de fotózni sem, nekem legalább is még soha nem sikerült. Szeretni viszon szeretem, vagyis a csirkemájat szeretem, a disznómájat nem, és hát a kacsa- vagy libamáj sajnos nem nagyon kerül nálunk asztalra.
Mivel olcsó és gyorsan elkészíthető, elég gyakran készítek csirkemájas ételt, ami általában hagymán vagy pörköltalapon megpirított, átsütött májat jelent, tarhonyával tálalva. A lenti recept szerint viszont a máj igazi ínyencfalat lesz, nálunk akár különleges alkalmakkor is szóba jöhet. Tekintettel a bacon árára, sajnos az olcsó mivoltát is elveszíti, de gyorsan elkészíthető és nagyon finom, mindenképpen megéri kipróbálni.



Hozzávalók:

  • 1 cs. (fél kg) csirkemáj
  • 20 dkg szeletelt füstölt bacon (nem a főtt!)
  • kb. 10 dkg aszalt szilva
  • só, bors

A felengedett májat sózzuk, borsozzuk. Minden májdarab egyik felére egy aszalt szilvát helyezünk, a másik felét ráhajtjuk és egy-két szelet baconba ügyesen becsomagoljuk. Fogpiszkával megtűzzük, és sütőpapírral bélelt tepsiben 200 fokon pirosra sütjük.
Bármilyen körettel tálalhatjuk, akár puha, friss fehér kenyérrel is, de én elhessegetem az ilyen gondolatokat, és kuszkuszt meg salátát raktam mellé...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése