2013. július 7., vasárnap

Nizzai saláta

Tökéletes nyári ebéd vagy vacsora. A tűzhelyet elég negyed órára bekapcsolni, és nagyon finom, tartalmas, de mégis könnyű fogást tudunk összehozni. Zöldbabot kizárólag emiatt az étel miatt termesztek a kertben, mivel nálunk ezt a fajta zöld hüvelyű ceruzababot nagyon kevés helyen és horror áron szokták árulni. Nem is értem, miért, mert nálam a kertben 8-10 bokron teljesen gondozásmentesen, némi öntözéssel terem annyi, amennyiből jó néhányszor elkészítem ezt a salátát.



Hozzávalók (2 személyre):

  • 25 dkg krumpli (szerintem a sárga újkrumpli a legjobb hozzá)
  • 25 dkg ceruzabab
  • 25 dkg paradicsom (legjobb a koktélparadicsom, de a közönséges is jó)
  • 5 dkg fekete olajbogyó
  • 3 tojás
  • 1 doboz hering/makréla/tonhalfilé (10-15 dkg töltőtömegű)
  • 4-5 szardellafilé (az Aldiban szoktam venni, pici üvegben)

Az öntethez:
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál fehérbor
  • 2 evőkanál vörösborecet
  • pici bors

A krumplit héjastól megfőzzük, meghámozzuk, kihűtjük és felkarikázzuk. 8 perc alatt megfőzzük a tojást (én a krumpli mellé szoktam rakni a forró vízbe). A ceruzabab végeit levágjuk, enyhén sós vízben néhány perc alatt roppanósra főzzük, majd hideg vízzel leöblítjük, és falatnyi darabokra vágjuk. A paradicsomot és a tojást felkarikázzuk. Az olajbogyókat kettévágjuk. Apróra vágjuk a szardellafilét, falatnyi darabokra szedjük a lecsepegtetett halat.
A fentieket rétegesen szépen elrendezzük a tányéron, behűtjük. Az öntet hozzávalóit kis üvegben összerázzuk, tálalás előtt a salátára locsoljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése