2013. december 21., szombat

Vajas mézes csiga mézeskalács fűszerekkel

Szegény elhanyagolt blogom! Egy hónapja írtam utoljára. Pedig sütöttem és főztem is, de vagy nem fényképeztem le, vagy a szövegíráshoz nem maradt erőm. Napközben lefoglal a baba, néha semmit nem tudok csinálni mellette, így este nyolc után, mikor elalszik, igyekszem behozni az egész napos lemaradást. A karácsonyra is készülök, kidekoráltam a lakást, kiválasztottam a recepteket, és már sütöttem is, de ilyen még nem volt: úgy tűnik, a mézeskalács (amihez pedig gyönyörű új kiszúrókat is vettem), elfogy karácsonyig anélkül, hogy kidíszíteném, két rúd beigli szintén "elpárolgott" már, igaz, azok eleve kipróbálásra készültek, új recept szerint. És úgy tűnik, a karácsonyi mintás linzert is süthetem újra, ha még belefér az időbe.

Az alábbi péksütemény inkább adventi reggeli vagy uzsonna, de eszméletlen finom, téli időszakban simán veri a kakaós csigát, és a konyhában olyan finom illatok szállnak!



Hozzávalók:

a tésztához
  • 45 dkg finomliszt
  • 20 dkg tejföl
  • 1 tojás
  • 10 dkg méz
  • 10 dkg vaj (olvasztott)
  • 1 csapott tk só
  • 1,5 dkg friss élesztő
továbbá
  • 2 púpos tk mézeskalács fűszerkeverék 
  • 3 dkg vaj
  • 2-3 ek nádcukor
  • 3 dkg mazsola
  • 3-3 dkg kandírozott narancs- és citromhéj
  • 3 dkg lapmandula
  • 1 tojás sárgája kevés vízzel elkeverve
  • 1 evőkanál jégcukor
A tészta hozzávalóit kenyérsütő gépben dagasztjuk, kelesztjük. (Ha kézzel csináljuk, az élesztőt futtassuk fel egy kis cukros tejben.) A tésztát kinyújtjuk. A vajat a mézeskalács fűszerrel felolvasztjuk, megkenjük vele a tésztát. A cukorral, mazsolával, narancs- és citromhéjjal, mandulával meghintjük, szorosan feltekerjük. 12 darabra vágjuk,
a csigákat sütőpapíros tepsire ültetjük, tojássárgájával lekenjük, jégcukorral megszórjuk. 200 fokon kb. 15 perc alatt aranyszínűre sütjük.

(Recept eredetije itt.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése